آموزش خياطي بدون الگو خانم عمراني آموزش خياطي بدون الگو خانم عمراني .

آموزش خياطي بدون الگو خانم عمراني

مانتو آستين كيمونو شالدار به روش آموزش خياطي خانم عمراني

مانتو آستين كيمونو شالدار به روش آموزش خياطي خانم عمراني

ميزان پارچه: ۲ قد مانتو + cm 20الگو و برش: از الگوي پايه استفاده كرده و آن را به آستين كيمونو تبديل مي‌كنيم. براي پشت و جلوي مانتو، از همين يك الگو استفاده مي‌شود.در قسمت جلوي مانتو، در امتداد خط يقه از گوشه گردن به اندازه يقه پشت الگو بالا رفته، cm 25 تا ۳۰ براي شال خارج شده و مستقيم به پايين يك خط مي‌كشيم. پهلو مانتو را نيز cm 4 فون كرده و به باسن وصل مي‌كنيم.براي برش، پارچه را طوري تا مي‌كنيم كه تركي روي تركي قرار بگيرد، سپس الگوي جلو را طوري روي پارچه قرار مي‌دهيم كه قسمت بالاي شال، روي دولاي بسته قرار بگيرد. قسمت پشت را هم به صورت قفلي روي پارچه مي‌گذاريم.

در اين خصوص اگر به دنبال اطلاعات بيشتري مي باشيد توصيه مي كنيم از كتاب آموزش خياطي خانم عمراني استفاده نماييد.دوخت: دور تا دور يقه شال را cm 1 تو گذاشته و مي‌دوزيم. زاويه پشت يقه و آستين را نيز چرت مي‌زنيم. درز وسط پشت را دوخته، سپس پشت و جلوي مانتو را روي هم مي‌گذاريم، به طوري كه روي پارچه به روي پارچه باشد. خط بالاي آستين و هلال زير حلقه و پهلو را مي‌دوزيم. شال را نيز به يقه پشت وصل مي‌كنيم.براي اينكه هلال زير حلقه بد حالت نايستد، زاپاس آن را چند چرت مي‌زنيم.در آخر، شال را روي كارور با چين‌هاي منظم جمع كرده و آن را با نوارهاي تزئيني ثابت مي‌كنيم.اين بخش به صورت كامل و تصويري در مجموعه خياطي خانم عمراني توضيح داده شده است.


 
 
مانتو فانتزي يقه دراپه پشت گردني به روش خياطي سيما عمرانيميزان پارچه: تا سايز ۴۲، ۲ قد لباس با عرض ۱۵۰/ از سايز ۴۲ بالاتر، ۲ قد لباس و يك قد آستين (جنس پارچه حتماً ريزش داشته باشد)الگو و برش: از الگوي پايه استفاده مي‌كنيم (اگر خواستيم با پارچه كشي بدوزيم، از الگوي پايه كش استفاده مي‌كنيم.)قد مانتو را به دلخواه بلند مي‌كنيم. پايين مانتو را در قسمت پشت و جلو cm 5 فون كرده و به باسن وصل مي‌كنيم. از خط وسط جلو، اضافه كاغذ الگو را تا كرده و خط يقه، سرشانه، حلقه و cm 6-5 زير حلقه را رولت مي‌كنيم. حال كاغذ را باز كرده، از گوشه گردن سمت چپ، هلال به زير حلقه طرف مقابل وصل مي‌كنيم. اين هلال نبايد خيلي گود باشد. (يعني با خط‌كش اين دونقطه را به هم وصل مي‌كنيم، از وسط خط cm 4-3 پايين آمده و هلال را طراحي مي‌كنيم.) در اين خصوص مي توايند جهت دريافت اطلاعات بيشتر از آموزش خياطي بدون الگو خانم عمراني نيز استفاده نماييد.مجدداً به پهلو كاغذ اضافه كرده و از خط زير حلقه، كاغذ الگو را تا كرده و اين خط هلال و سرشانه را برش مي‌زنيم. بعد از برش، كاغذ الگو را باز كرده و روي سرشانه منتقل شده، cm 10 مشخص مي‌كنيم.

در پايين مانتو از خط مركزي جلو cm 8 وارد الگو شده و اين دو نقطه را گرد به هم وصل مي‌كنيم. (مطابق شكل) اين الگو را روي دولاي باز پارچه برش زده، اما اگر عرض پارچه كم بود، cm 10 روي هلال يقه از گوشه گردن داخل الگو شده و مستقيم تا پايين مانتو، برش مي‌زنيم ودو تكه مانتو را جدا درآورده، مجدداً به هم مي‌دوزيم.اين بخش قبلا در برنامه آموزش خياطي خانم عمراني در سيماي خانواده نيز پخش شده است.دوخت: درز سرشانه و پهلو را به هم مي‌دوزيم. دو قسمت اضافي هلال يقه را روي هم گذاشته و ۱۰ سانتي‌متر را به هم مي‌دوزيم.براي پوشيدن مانتو بايد قسمت اضافي هلال يقه را يك پيچ داد و پشت گردن انداخت.

 

منبع : آموزش خياطي بدون الگو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۲:۱۲ توسط:مولوي موضوع: